Ägd!

ÄGD!
-ett ord som jag inte riktigt förstår mig på.

Jag tycker att ordet är så löjlgt, ett ord man bara använder i brist på att uttrycka sig.
Vad menar man egentligen med det?
Ägd- som i äga någon? För då blir det ju bara löjligt.
Vi kan äga ett par nycklar, en sko eller en lampa men vi kan inte äga en känsla, en dröm och framförallt inte en människa. :S

Jag tycker att det är ett uttryckslöst och ofantasifullt ord som inte sänder ut några bra signaler. så tänk på det, vilka signaler sänder du ut? vill du att en person ska "äga" dig.

Jag förstår att de egentligen inte är syftet att "äga"som i att man äger någon, men tänk på ordet. vad betyder det? och varför säger du de?

Det finns bättre ord!

puss


Kommentarer
Postat av: Z A N D R A :)

sv: just därför gör dom ju reklamen, För att visa att man inte MÅSTE va extra tydlig mot sådanna med down syndrom, dom visar ju motsatsen, dom visar liksom att ulf t ex. har förutfattade meningar mot honom, sen visar det sig att jerry inte alls är så dum som ulf verkar tro liksom.. :)

2009-10-27 @ 10:44:04
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: Anonym

hmm

2009-10-27 @ 11:35:40
Postat av: Anonym

nu blev jag riktigt ägd må jag säga

2009-10-27 @ 11:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0