Julafton

Fruktad eller älskad?

Skulle totalt ljuga om jag sa att jag var taggad på jul i år. Vet inte vad som hänt men jag har iaf inte fått någon som helst julkänsla än iaf. Har provat standard knepen..

-Glögg hos mormor
-Enorma mängder julmust
- Skinkmacka igårkväll me baby
-Klätt gran me Linus
- Tittat på när uffe stått o fixat köttbullar
- Trängts i sollentuna centrum med hysteriskt stressade människor

Man kan ju tycka att jag borde fått någon typ av julstämning ... jag tycker det iaf.
Men ingenting, doften av gran, fula små apelsiner med nejlikor, alla 4 ljusen tända och jag bryr mig faktiskt inte.

Lite tråkigt sådär.

Men jag tror ändå att jag kommer få en mysig kväll :)

Som mamma sa.."vi firar med den lilla familjen i år" Bordet är dukat för 10personer...
Samma sak med julkorten "vi skickar få julkort i år" 25 julkort skickades.

Men det blir nog mysigt, alla e förskylda, Nea har feber, jag kommer roa mig med att försöka att inte involvera mig i något viktigt samtal och äta sjukt mkt mat :)

Sen på kvällen har vi nån löjlig tradition att alltid spela sällskapsspel vilket jag tycker faktiskt är en fin tradition :) Då alla i min släkt e typ frågesportsgalningar :P
Jag o morfar i lag? Brukar bli så.

Ne ha en god jul allihopa
PEACE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0