en intressant teater

Glömde helt bort att berätta om den ytterst intressanta skolteatern i våg för några dagar sen.
Vi hade ingen aning om vad vi skulle förvänta oss vi visste bara att marvin och lena var med i den.

Så vi sätter oss i deras skolas aula och när teatern börjar kommer någon kraftik tecno låt som följs av ett underigt tafsande ( alltså skådisarna) okey en tjej och en kille som tar på varandra och dansar på ett bord...

Bara det hade aldrig hänt på en skolpjäs på rudbeck :S När jag sen insåg att det var två tjejer blev det lite ännu mer knas inte för jag har nåt emot homoexuallitet jag blev bara förvånad.

Det var en väldigt skum pjäs då allt iprincip handlade om nån drogs påverkan.
Det var droger, bleka smala tjejer som tafsa på varndra i evighet och en hel del halshuggningar.

Allt till hög dunk musik spelar av självaste marvin :P

haha ja det var väll kanske 7 repliker i hela teatern var av en jag kunde förstå.
När alla skådespelare kröp runt på golvet och viska "det luktar blod"

Ja lite creapy det där. Fick verkligen känslan att "jag e verkligen inte kvar i sverige längre"
Hade en teater lärare ens fårr genomföra en sån pjäs?

Den var estetisk, psykotisk och helt enkelt mkt för min smak.
Fast den var verkligen genomarbetad.

En annan intressant sak är att de bjöd på öl efteråt.
DET HÄR ÄR VERKLIGEN INTE SVERIGE LÄNGRE!

Vilken skola i sverige skulle bjuda på öl efter en pjäs? haha mycket märkligt.
Marta o jag skippa ölen och åkte o åt glass istället.

Var bara tvungen o dela med mig av den här konstiga upplevelsen.
PEACE


Juste de e rätt soft väder ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0