Framtiden

Sommaren är snart över och jag vet fortfarande inte, vad fan ska jag göra i höst? Även om min studentdag var en var de lyckligaste och roligaste i mitt liv så hatade jag det. Jag har alltid älskat att gå i skolan. Okej en hel del kurser var skit men 3:an var verkligen underbar. Roliga kurser, med favoritmänniskor i favoritskolan. Bara det man tyckte var roligt ingen matte eller samhällskunskap.

Så vad ska jag göra nu?

Har kommit in på en utbildning och är 5:e reserv på en annan. Känner mig kluven just nu.
Tycker samhället är galet. Hur ska man som 15åring veta vad man vill göra i framtiden? Jag gick gymnasiet med filisofin att jag skulle ha roligt och ja de lyckades jag ju definitivt med.

Sitter och listar upp just nu vad jag måste göra. Det mesta handlar bara om beslut. Vilken skola ska jag gå? Ska jag fortsätta dansa? jag som har beslutsångest.

Det är inte så kul att bli vuxen.

Varför hade jag inte kunnat bli en människa som är intresserad av... typ fysik eller något som samhället anser är viktigt. De skolor jag vill gå har överdrivet dyra terminskostnader. Varför måste jag vara så besatt av att göra något viktigt, nåt kreativt och något som påverkar.

De vore lättare att ha intressen av andra ämnen, läst natur och blivit en del av samhället.
Men det hade nog inte varit lika roligt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0