tjenare kungen

Såg nyss tjenare kungen från 2005 på TV.
Härlig film med atttyd.

Filmen handlar om Abra som liftar med ett band till göteborg och tillsammans med punkaren Millan bestämmer sig för att starta band som alla andra under 80-talet. Men vägen fram till målet att släppa en singel till jul visade sig vara krokigare än de trott.

Jag tycker filmen är bra, de kunde lagt lite mer energin kanske på karaktärerna. I början stör jag mig så sjukt mycket på Abra som är en typisk sån person jag inte tål men under filmens gång växer hon i mina ögon.

Bra skådis insattser, rätt stämning, lite klyshig men vafan de e ju nästan allt.
Men framförallt jättebra soundtrack :)

En film jag kan se fler gånger, definitivt. Favorit karaktären är för mig lite otippat men hon som spelar synt i bandet och syr fula scenkläder. Klockren!

"Det finns inga bra låtskrivare som inte är skitdeppiga,
Alla bra låtskrivare är skitdeppiga. Jämt."

-Bästa xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0