BURLESQUE

Såg nyss den här filmen.

Vad jag förväntat mig:
Lam historia som vi hört många gr, glamorösa dräkter, vackra tjejer, duktiga dansare, Christinas vackra sångröst och breathtaking uppträdanden.

Vad jag fick:
Lam historia som vi hört många gr, glamorösa dräkter, vackra tjejer, duktiga dansare, Christinas vackra sångröst

men de där uppträdandena... jo de va snyggt, duktiga och tekniska dansare men inget som fick mig att tappa andan o få rysningar. Tyvärr.

Den bästa scenen enligt mig är den då Cher står själv och sjunger på en mörk scen utan publik.
Vackert, känslofullt.

Önskade lite mer av filmen än flicka vill bli stjärna, flicka börjar jobba som servitris, flicka övertygar ägarna att få uppträda, flicka imponerar och blir känd, flicka blir kär, flicka måste välja kille blablabla

Men ja helt okey tidsfördriv ^^

Men en sak jag stör mig på.
Love cher men tyvärr, kom igen de första uppträdendet. What was that?
När publiken först intar klubben vill vi bli imponerade och indragna i Burlesques värld. Inte lyssna på en tradig låt me cher samtidigt som några trötta dansare försöker imponera.

Men konstigt nog blir karaktären Alice så frälst av de tråkiga numret att hon bestämmer sig för att bli en av dem...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0