the runaways

För någon vecka sen såg jag filmen "the runaways" som bygger på 70-talsbandet runaways.
Jag hade faktiskt en del förväntningar på filmen.

Bandets musik är kanske inte den bästa jag hört men jag gillar tjejernas attityd och personligheter.
Bra skådespeleri jag har hört att Kirsten Stewart är läskigt lik den riktiga Joan Jett. Dakota Fanning är snarare mer lik Cherie Currie till utseendet.

Filmen utspelar sig innan bandet slog igenom. Hur de möttes, droger, alkohol, lesbiskascener.

Filmer är helt okey, faktiskt ganska bra och jag kommer troligen se den fler gånger. Faktum är att jag antagligen kommer behöva se den fler gånger för att gilla den mer.
 
Dock tycker jag det är riktigt synd att de andra bandmedlemmarna Lita Ford, Jackie Fox och Sandy West knappt syns i filmen.

Personligen hade jag nog velat att filmen börja där Cherie slutar då bandets historia ter sig mer intressant då med basisten Vicky Blue istället.

Runaways fan? Gillar att njuta av lättklädda tjejer till arg-tjejmusik?
Ja då är nog de här en film för dig.




vill även varna att filmens första scen iaf väckte min uppmärksamhet. Något bisarr dock...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0