Dag ett på Open chanel

Dagen började tidigt med frukost som bestod av nyttigtbröd (de har en maskin som skivar brödet i perfekta skivor)
Mamma- skaffa det till mig :P

haha o de har inte ost som vi har men de äter mkt nutella (inte för jag har nåt mot de ;) )

Sen bar det av till Open chanel. jag har ca 20 min dit med spårvagnen.
Vi hade mest möte idag o lite genomgång av planeringen för veckan. Sen hämtade vi ut kameran för våra videobrev.

Imorgon ska vi upp tidigt och först vara i våra värdars skola för att sen åka till det stället där vi ska livesända en opera för att hedra bröderna Grimm som kommer här ifrån

Det blir nog spännande :)

En sak som är lite jobbigt är att folk här inte direkt är vana vid engelska och vi inte kan nån tyska.
o att de klipper i ett annat program än vi och alla datorer och sånt är på tyska me...

idag fixade jag oxå hårspray och johanna smink som hon glömde ta med.
Smink är btw sjukt billigt här hon köpte allt smink man behöver för priset av en maskara i sverige och min hårspray kostade typ 15 kronor inte ens det, en spray som skulle kostat ca 50 kr i sverige :)

Så det lär bli att köpa me en hel del sånt hem sen :)

har även fixat mitt tyska telefon nr nu så alla ni där ute smsa eller ring inte mitt svenska nr!
btw telefon nr här ör sjukt jävla långa!



lite bilder från dagen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0