Snövit och de 7 dvärgarna

Såg den här filmen för skolan igen. Har ju sett den så många gånger men nu var det riktigt längesen. Hade glömt bort många scener faktiskt, som tex i början hur hon springer i skogen och är rädd, vilken sjuk scen btw :S

Iaf så jag har ju alltid älskat Disney filmer men Snövit har aldrig varit favoriten, den var lite för läskig när man var liten, inte så konstigt då den faktiskt gjordes 1937 som den första animerade långfilmen och tanken var verkligen inte att det skulle bli en barnfilm.

Jag är faktiskt riktigt imponerad av att den är så gammal och verkligen la grunden för hur Disneyfilmerna jag älskat skulle bli.

Dock så stör jag mig faktiskt på Snövits beteende, jag menar vem går in i en främlings hus och börjar städa för det är stökigt? Bestämmer sig för att bo där, tar över 7 mäns sängar som btw är mer än dubbelt så gammla som henne? Sen börjar hon köra med dem som om de var barn, sätter upp regler får de att tvätta sig...ja vem gör så egentligen? Hur skulle det se ut om någon på riktigt idag rymmde hemifrån och bodde med 7 äldre män?

Det skulle bli ett omvänt playboymansion..

Här är den läskiga scenen i början som jag faktiskt förträngt, hur man nu kan göra det?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0