Vad har hänt med idol?

Jag har faktiskt inte följt idol sen Daniel Lindström vann, men i år har jag faktiskt sett alla avsnitt. Idol 2011 började moget, med bättre artister än någonsin och bättre kamera arbete. Men sen de börjat med fredagsfinalerna så har något hänt.

Först så började artisterna svacka, glömma texter och ja, det kändes inte som de brydde sig eller tog tävlingen på allvar.

Jag gillade juryn, bra kombination av personligheter och åsikter, men vad har hänt nu? Juryn beter sig otroligt barnsligt och de känns som de lägger ner mer eftertanke och tid på att kommentera varandra än artisterna. Jag blir väldigt besviken faktiskt på Anders Bagge som jag alltid gillat så mycket och varit den där nallebjörnen man bara vill krama.

Sluta kalla varandra omogna saker och lägg ner mer tid på idolerna. Har idol 2011 blivit sandlådan? Jo de känns lite så. Nu hoppas jag att de tar sig i kragen och koncentrerar sig på den riktiga tävlingen och inte vem som kan roasta den andra mest.

Den ända mogna i Idol 2011 är Pelle Lidell.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0