Vad gjorde du för tio år sedan?

Jag kommer ihåg det jätteväl. Det var fredag och jag hade precis avslutat en danslektion i gamla turbergsskolan. Mamma kom och hämta mig och vi skulle ha fredagsmys. På radion var det en man på rockklassiker som mamma inte gillade som snacka. Han som alltid går över gränsen med sina skämt och när han berättade om terrordådet blev mamma skit förbannad

"Asssåå nu har han gått för långt de där är inte kul, MAN SKÄMTAR INTE OM SÅNT!!!!!"

Jag fattade ingenting men när vi kom hem och slog på TV:n förstod vi att det faktiskt var sant.

Det är ju lite konstigt hur man reagerar när sånna saker inträffar.

Det är även väldigt märkligt att dagens tidningar har en tio år gammal händelse på framsidan och en liten notis om att minst 1000 människor dött i en båtolycka...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0