Mat Utmaning

Ja, Lunne har ju utmanat mig så just nu har vi dragit ner på kolhydraterna, dock inte så strikt att vi inte äter paprika och banan och sådär vi måste ju leva och orka haha nej men inge ris,pasta,potatis, matvete ja allt det där och såklart inget bröd. Sen skippar vi också läsk, godis, chips ja det där iaf jag är bra på att dra i mig. Längtar till min födelsedag då ska jag äta allt jag vill, inte långt kvar heller.
Men ja vi behövde göra nån förändring, jag gillar inte att vara någon vane människa (ja jag dricker mitt te och det där varje dag) men jag försöker verkligen att äta varierat. Många fastnar i samma frukost i 40 år och det är så synd om kroppen. Idag tex åt jag en super god vegetarisk thaicurry soppa som jag gjorde igår och fick dra sig under natten så den blev spicy haha :) Vegetarisk mat är så underskattad och behöver verkligen inte vara tråkig.
Lägger upp ett inlägg någon dag om vad man faktiskt kan äta istället för pasta,ris,potatis.
Nyttig mat behöver inte vara tråkig!
Jag vill verkligen bli smal och få fram mina få muskler till sommaren, jag har kommit en bit men jag är långt från nöjd. I sommar ska jag inte gömma mig i handduken som vanligt jag vill vara nöjd och stolt över mig själv och min kropp :) Se sund ut, inte spinkig (kan ju inte göra nåt åt mina kurvor, borde bara vara glad att jag ser kvinnlig ut)
inga mer syltmackor haha :P inte för jag äter de ofta men man har ju sina cravings..
Att unna sig saker borde inte vara att äta onyttigt utan att unna kroppen bra kost som gör att man mår bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0