När sötsuget smyger sig på...

Alla ni som känner mig vet ju att jag ofta är sugen på nåt sött på kvällarna :$ Bakverk och sånt är inget för mig däremot godis och popcorn mmm... de är nog min största last vad det gäller de. Vanligtvis är jag en sån som inte bryr mig utan tycker att det är klart man ska få äta vad man vill, är jag sugen på saltlakrits ja då slinker det ner några.. Men nu när jag verkligen försöker och anstränger mig för att få en bättre och hälsosammare kropp tänkte jag dela med mig av några saker som kan hjälpa.
-Ät dig mätt från början
Ofta för mig kommer iaf sötsuget efter en måltid, se till att äta dig mätt så kommer inte det lika fort.
-Drick te istället
Det här gör jag ofta, en kopp te är inte bara gott utan lindrar suget efter godis snabbt. Jag gillar ju grönt te väldigt mycket osm även sägs hjälpa förbränningen ^^men om det är nåt sött man är ute efter prova vaniljte! Supergott och sött, som om man ätit lite godis, men betydligt nyttigare!
-Borsta tänderna
Ja har man en gång gjort det vill man ju inte göra det igen.
-Drick Citronvatten
Fick tipset för flera år sen att det skulle minska suget, dricker det till maten nästa varje dag..vet inte om jag inbillar mig men jag känner mig iaf mindre sugen :)
ja godis sätter ju inte bara sina spår på kroppen utan även på tänderna :/ måste bli mer försiktig med dem nu när det är så dyrt att gå till tandis..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0