Nuggets

För några dagar sen gjorde jag den här lunchen. Tänkte dela med mig av den för er andra om det kan vara intressant. Normalt när man panerar saker använder man ströbröd. Men för att minska kolhydraterna en aning använde jag mig av sesamfrön istället. Supermumsi!
 
För en person:
1 kycklingfile i bitar
Sesamfrön
Olja för stekning
Kryddor (jag använde salt, peppar, cayenne, spiskummin och chiliflakes)
1 ägg
 
Servera med valfritt tillbehör. Jag älskar haricot verts så det blev mitt tillbehör. Sen passar ju Sweet chili sås väldigt bra men tänk på att den innehåller massa socker! Tog lite aioli till.
 
Krydda kycklingen med de du vill. Doppa bitarna först i ägg och rulla den sen i sesamfrön så det får ett "täcke". Stek på mellanhög värme i lite olja tills det är genom stekt och frönen fått en gyllne färg. Koka Haricot verts med lite salt ca 5 min. Done!
 
Super enkelt och super snabbt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0