Vad äter en Amanda?

Som de flesta av er vet så äääälskar jag mat! Allt som har med mat att göra... förutom att diska. Älskar att laga mat, se matprogram, läsa om mat och framförallt äta mat :)

Tänkte därför göra ett inlägg med några favoriträtter från förra veckan haha inte så många men ja..
Jag hade alltid svårt för frukost när jag gick i skolan, ända sen jag gick i lågstadiet kunde jag inte få i mig något på morgonen men nu när jag jobbar och kan äta lite senare så älskar jag att ta en mysig och lång frukost.

Jag hatar att stressa, kan inte äta under press jag behöver tid haha :)
Tyvärr gör sig inte mina måltider så bra på bild men jag lovar att det var mumsi!

Frukost: Halvhårdkokt ägg, vanilj te och havregrynsgröt med äpplen, kanel, mjölk och kokosflingor.

Lunch: Stekt falukorv med kokta morötter och vitkål + stark grovkornig senap och stort glas saft.

Middag: 1,5 kyckligfile med sesamfrön, sallad, paprika, gurka, gräddfil och het salsa

Frukost: 1 halvt hårdkokt ägg, lust och fägring te, sportknäcke med stark ost, skinka och paprika + Smoothie bestående av frusna blåbär, jordgubbar, proteinpulver, vaniljyoghurt och linfrön

Lunch: Potatissallad, gurka, paprika, avokado, sallad, tomat, röktlax med chili och timjan, rostbiff och ett hårdkokt ägg.

Middag: Potatis och purjolöks soppa med stark stekt korv och stort glas hemgjord saft

Frukost: Ett kokt ägg, sörgårds te, fiberknäcke med skagenost och havregrynsgröt med hemgjord svartvinbärssylt, mjölk och kokosflingor

Lunch: Wraps med ris, köttfärs, bönor, majs, avokado, tomat och keso
(mörk bild pga att den är tagen med mobilen)

Middag: Spagetti med het tonfisksås! Mumsi!!!
Frukost: Citron te, 2st fiberknäcke med stark ost och paprika, ett hårdkokt ägg och en smoothie bestående av banan, kokos, naturell yoghurt, proteinpulver och apelsinjuice.

Att äta är viktigt, speciellt att äta de som får en att må bra. Låt maten ta tid, vi lever i ett stressigt samhälle men vi får inte glömma att ge våra kroppar bränsle. Efter min sjukhus vistelse i somras har jag lärt mig att ta hand om min kropp, jag vill ju att den ska hålla länge :)
Så slarva inte med maten utan ge din kropp de den förtjänar!

Kommentarer
Postat av: elli

ååh jo det ser ju nice ut!! mumsi

2012-02-28 @ 21:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0