Skyr

Någon som provat den isländska yoghurten?
Eller yoghurt och yoghurt.. jag fick ett smakprov av mormor som hon fått i en goodiebag. Smaken på den jag provade var blåbär. Jag älskar blåbär men ja som många av er vet så hatar jag konstgjorda smaker. Den här smaken är ju inte konstgjord men den smakar inte som blåbär-bäret.. jag tror den är mycket godare i en annan smak.
Jag va faktiskt lite nyfiken på den redan innan.. konsistensen är lite kesella/långfil aktig (väldgt tjock alltså) inte rinnig som yoghurt normalt är. Den har 16g protein i den lilla burken vilket är sjukt najs!
Men ja, perfekt mellanmål, mättande och lagom portion med bra innehåll! Men är det något för mig?
Nej.
Jag skulle inte betala 18kr för den lilla burken, endast i nödfall. Men har man råd och vill lägga pengarna på ett bra mellanmål så sure. Dock köper jag mer gärna stor förpackning naturell kesella eller kvarg och smaksätter själv med bär eller liknande. Blir billigare och mer mums.
Dock skulle jag gärna äta den igen men gärna i en annan smak, men nej du lilla burk du är inte värd mina pengar.
Men jag gillar den tjocka konsistensen :) först blev jag lite hmmm... de står ju yoghurt den är väll inte dålig? Men den insåg jag att den skulle vara så.
Inte min bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0