The Hunger Games

Såg den här filmen hos Robban förra helgen, jag vet inte riktigt vad jag tycker om den. Allvarligt talat tycker jag den var väldigt överskattad. Hört så mycket om att de skulle vara årets film och alla som höjer den till skyarna så ja den hade höga förväntningar. Men jag vet inte känns väldigt mycket som Twilight varianten av Battle Royale
 
Många miljöer kändes inte genomarbetade, förutom när det är i skogen och skådespeleriet hade en del hål. Det kanske var meningen? Svårt att säga om de vill uppfylla en effekt med att man inte ska förstå Katniss känslor eller om det bara är en brist i skådespeleriet? Typ som är det verkligen meningen att Bella i Twilight ska vara så lam?
 
Filmen var ganska lång, när första delen tog slut så vi fick börja på nästa skulle de precis börja "spela" och den halvan gick väldigt fort. Inte speciellt mycket tempo men scenerna var korta och de hade inte mycket övers till att skapa stämning, få publiken att känna vad karaktärerna tänkte.
 
Jag antar att jag kanske hade för höga förväntningar, jag ville nog att filmen skulle vara mer än vad den va. Konceptet är ju faktiskt genialt även om det är lite lånat ( men herregud vem lånar inte i den branschen, det tycker jag folk ska sluta klaga på. Titta bara på Tarantino, några av världens bästa filmer som egentligen är ihopklipp av en massa andra filmer.) Ja, men överlag så var det en okey film att slötitta på, tror inte jag kommer se den igen på ett tag men kommer inte göra vilda protester om någon vill se den med mig igen.
 
Tror jag kanske får läsa boken.. har en känsla av att den kan vara bättre.
<div
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0