Sticky Sweet Orange Chili Chicken

Precis gjort mig lite middag. Blev en hitta på rätt av det som fanns i kylen som behövdes användas upp. Blev en stark/söt apelsin kyckling med mina favoriter- haricots verts. Jag vet att de ingår ofta i min dagliga kost men de är ju perfekta. Snabblagade, billiga, goda och låga på carbs. :)
 
Recept

2 Kyckling fileer
1 Apelsin
Sweet chilisås
Creme fresh/grädde (jag tog båda för de hade kort datum men du väljer själv)
Salt
Peppar
Oregano
- Jag använde även en röd paprika och lite bacon som började se ledsna ut.
 
Stek baconet i små bitar tills det blir knaprigt. Skär kycklingen i små bitar, stek i lite olja på hög värme med salt och peppar tills de får en fin yta. Tillsätt creme fresh eller grädde för en lösare sås och rör om. Klicka i så mycket sweet chili sås du vill ha (ju mer ju starkare och sötare) 
Skär paprika i små bitar och rör ner. Riv skal och pressa ut juicen ur en apelsin och rör om. Smaksätt med salt, peppar och oregano. Låt puttra en stund. Servera med valfritt tillbehör tex ris
 
Hällde på några rostade jordnötter och små chiliflakes för extra knaprighet och hetta. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0